miercuri, 16 noiembrie 2011

PASTA DE ZAHAR


     Am promis de ceva vreme ca o sa va dezvalui" varianta mea" de pasta de zahar(MULTUMESC DOAMNEI VIORICA SI ALTOR OAMENI  DE LA CARE AM INVATAT CATE CEVA)......si iata ca acusica am reusit sa fac si lucrul acesta. Nu este greu deloc! Doar atentia si respectarea retetei garanteaza reusita pastei......
Sa tragem aer in piept, servim o gura de apa.....dam drumu' la muzica si incepeeem......

INGREDIENTE : 6 linguri cu apa, un plic de gelatina,2 linguri miere,1 lingura ulei de palmier, esenta vanilie/zahar pudra vanilat, zahar pudra(coronita) in jur de 0,700 kg

Eu am facut cantitate dubla......Punem gelatina la inmuiat cu apa, lasam 10 minute

Dupa care punem gelatina la bain-marie , la foc mic si amestecam continuu pana se topeste foarte bine toata gelatina....insa avem grija sa nu atinga temperatura fierberii!!!!! Dupa care adaugam mierea,uleiul de palmier si esenta.....Oprim focul,lasam 2- 3 minute la rece si trecem la framantat...



Cand nu mai putem folosi lingura.....framantam cu manaaaa....si framantam..si framantam pana cand nu se mai lipeste zaharul de maini...
In final trebuie sa arate cam asa.....

Eu am si colorat o parte din pasta.....Putem sa o folosim imediat sau sa o pastram la frigider in pungute de plastic mai gros.....pana cand  dorim sa o folosim .....

     Sper sa va fie de folos si voua.....Astept sa mi spuneti parerile........

P.S. =  M AM INSPIRAT ATAT DIN RETETA DOAMNEI VIORICA DINU.........CAT SI DIN ALTE RETETEEEEEE........CANTITATILE AU CATE CEVA DE SPUS........PAREREA MEA......

INSA MULTUMESC TUTUROR PENTRU AMABILITATE............SI IMI CER SCUZE DACA AM SUPARAT PE CINEVA....

13 comentarii:

  1. multumesc pentru reteta, am sa o fac de sarbatori!

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa o fac si eu ,dar in loc de ulei de palmier,pun o lingurita de margarina,reteta ta am vazut-o si la Viorica Dinu,pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Doinitza, asa ma gandeam si eu. Postez sa va ajut, sa folositi experienta mea, sa va fie mai usor. Dar frumos ar fi sa spui si a cui reteta o postezi aici.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu este obligatoriu sa postezi mesajul meu. Am vrut doar sa iei nota.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu multumesc tuturor care au postat retete de pasta de zahar!!!!Inclusiv Dvs.doamna mea draga....Insa fara sa va suparati ..daca va uitati la cantitati.....sunt diferite....Si ingredientele sunt putin diferite....
    Eu am combinat de la mai multe retete.....Si inca o data multumesc tuturor!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristina, eu lucrez cu aceasta pasta care este reteta D-nei Viorica Dinu de cand a publicat-o ea, si nea arata cu ce lucreaza. Crezi ca daca tu i-ai pus vanilie si ai spus linguri in loc de alte unitati de masura exacte, inseamna ca ai inventat tu alta pasta de zahar. Nu-i frumos ceea ce faci ! Vad ca D-na Viorica te-a semnalizat si ea, dar in loc sa ti ceri scuze, vii cu justificari puerile. Foarte urat. Si sper ca acest lucru sa nu o faca sa nu ne mai spuna si noua din ceea ce dansa stie. Puteai sa faci asta oricui, dar nu ei. Cate ne-a invatat ! Si acum cand a acceptat sa tina cursuri gratuite la ea acasa pentru oricine se inscrie pe Torturi facute din placere.

    RăspundețiȘtergere
  7. De ce nu spuneti si cine sunteti......???Eu nu trebuie sa va dau explicatii dvs.n mod special...Eu cer scuze cui trebuie.....si cand trebuie.....!!!!! As fi putut sa nu public nici un mesaj......insa eu sunt o finutaaa.......Guri rele sunt peste tot!!!!!
    Insa viata merge inainte.....si pentru mine si pentru anonimi.....
    Dumnezeu exista pentru fiecare!!!!......

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga mea Cristina, probabil, doamna de mai sus nu a avut atata tupeu cat ai tu. De aceea nu a semnat comentariul. Eu in schimb, am sa ma prezint. Sunt Maria Potcoava din Piatra Neamt. Si sunt total de acord cu ceea ce a scris ea. Am folosit o multime de retete de pe bloguri, si peste tot am vazut ca oamenii de calitate spun de unde au preluat retetele. Asa este corect in aceasta lume a culinarilor. Dar tu probabil esti prea mica si inca nu stii sa pretuiesti valorile si ceea ce iti ofera altii. Este mult mai usor sa iei de-a gata, si sa te impaunezi cu munca si conceptia altora. Dar acest lucru nu merge la infinit. Il pomenesti pe Dumnezeu, dar tu esti prima care ii incalci poruncile. Numai bine, draga mea. Sper sa imi publici comentariul, pentru a demonstra ca esti de buna credinta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Oameni buni.....NICIODATA nu m am gandit...atunci cand am scris "varianta mea de pasta de zahar" ca as fi eu prima din lume care a inventato !!Si eu am citit ca si dvs.mai multe variante,cu cantitati si ingrediente mai mult sau mai putin exacte....
    EU O APRECIEZ PE DOAMNA VIORICA SI O RESPECT FOARTE MULT.....SI MA BUCUR SA VAD CA ATATA LUME O APARA CU ATATA FOC.iMI DORESC SA APRECIEZ PE TOATA LUMEA SI TOT CEEA CE FACE LUMEA....INSA FIECARE INTERPRETEAZA LUCRURILE CUM CREDE DE CUVIINTA.....SI EU AM MENTIONATO TOT TIMPUL IN CEEA CE AM FACUT...(LEGAT DE INVATATURILE DANSEI) SI VA JUR CA NU AM SCRIS NIMIC PENTRU A MA IMPAUNA SAU MAI STIU EU CE....
    SUNT CHIAR SOCATA SA VAD CEEA CE MI SCRIETI...
    PE MOMENT,LA NERVI IMI VINE SI MIE SA SPUN MUUUULTE LUCRURI.....INSA INCERC PE CAT POSIBIL SA MA ABTIN.....
    AS MAI AVEA MULTE DE SPUS...INSA NU STIU CUM O SA LE INTERPRETATI......
    TOT TIMPUL AVEM CATE CEVA DE INVATAT....!!!
    IMI CER SCUZE DACA V AM SUPARAT.....MA BUCUR CA M ATI VIZITAT ...SI VA DORESC SANATATE SI SA AVETI PARTE DE CAT MAI MULTE LUCRURI FRUMOASE!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Fetelor, va rog din suflet sa incetati cu aceste cuvinte grele. Stiu ca sunteti bine intentionate, dar chiar nu imi faceti nici un serviciu. Apoi Cristina, a inteles unde gresise si a reparat greseala. Toate suntem supuse greselii. Nu imi spuneti ca voi nu ati gresit niciodata. Apoi eu sunt destul de mare sa imi rezolv singura problemele, daca este cazul. Aici nu este nici o problema, asa ca apelez la bunul simt al fiecaruia sa inteleaga sa isi ceara scuze.

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu este reteta d/nei Viorica... O folosesc de mult timp ,cu mai putin amidon, dar uleiul de palmier este in cantitate muuuult mai mare....

    RăspundețiȘtergere
  12. Fetelor, ati sarit cam degeba la gitul Cristinei.Ea de la inceputul postarii a multumit d-nei Viorica Dinu si altor persoane , si a spus ca asa face ea pasta. Eu fac dupa reteta d-nei Viorica Dinu, pt ca e scrisa la gramaj si nu cu lingura, cind deja nu-ti mai ies cantitatile. Eu in bucatarie am mai multe feluri de linguri de supa, una este pentru gurite mai mici (dar nu de copii) si alta e pentru guri sparte (aproape dubla) nu am atita experienta ca sa pot aprecia masura cu lingura. Plus la reteta Cristinei lipseste amidonul care am inteles ca are mare importanta
    ia obtinerea unei calitati bune a pastei. De asemenea reteta d-nei Viorica are doar 5 gr gelatina, ori aici sint 10 gr. Si aici, ca la orice reteta de prajituri fiecare facem aceeasi prajitura dupa retetele noastre, dar ni se intimpla de atitea ori sa le adaptam dupa ce avem prin casa, sa punem mai mult de un fel si mai putin de altul.Si daca stam sa ne gindim ca la orice formula chimica daca schimbam putin canititatile nu mai este acelasi lucru. De ex. CO2 nu este aclasi lucru cu CO3 desi contine carbon si oxigen, dar in alte cantitati. De aceea rog pe cele doua anonime de mai sus, sa citeasca postarea de la inceput. Si d-na Viorica are dreptate, are puterea necesara de a-si rezolva si singura problemele care apar. Maria Trutia

    RăspundețiȘtergere

... o critica buna poate face minuni....!!!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...