joi, 10 mai 2012

SOCATA


 Am fost la tara si si tare bucuroasa sunt pentru ca am gasit socul inflorit....:)) Asa ca am adunat adunat vreo 12 flori siiii aseara am facut aceasta super delicioasa socata.....Se face foarte usor si foarte repede,am vazut ca in unele retete se pune si drojdie...insa eu anul trecut am facut fara si a iesit suuuper ca si cea de azi :))
Avem nevoie de: 12 flori de soc, 1kg de zahar, 10 l de apa si 5 lamai (fiecare se poate juca cu cantitatile de zahar si cu lamaile..dupa gust..)
Scuturam si spalam foarte bine florile de soc,le punem intr un borcan mare(15l in cazul meu ),adaugam zaharul si apa,inclusiv 4 lamai spalate si feliate si zeama de la o lamaie...amestecam binee....bineee....sii....gataaaa....Acoperim borcanul cu o farfurie si l lasam la soare( afara sau in bucatarie) si dupa 2-3 zile savuram ....aceasta delicioasa socataaaaa...impreunaa.....:))
P.S.= se poate carameliza 3-4 linguri de zahar ,apoi se adauga o cana de apa si se tine pe foc pana se topeste caramelul si se adauga peste socata ( atunci cand se prepara socata)...dar este optional...:))






Un comentariu:

  1. Vai vai vai draga mea! Multumesc foarte mult pentru reteta! Azi m-am catarat si eu pe undeva si am cules niste flori de soc....Mmmm...abia astept sa fac suculet. Eu puneam inainte si drojdie dar daca tu zici ca e bun si fara...suuuuper! Multumesc!:*:*:*

    RăspundețiȘtergere

... o critica buna poate face minuni....!!!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...